Vi arbetar allt mer idag med försäljning online och via sociala medier och här gäller det att möta kunder i era sociala medier på bästa sätt. Det kan vara en konst att att vara alla tillfreds och ge ett gott bemötande trots svidande kritik om något.
Fler och fler företag väljer att använda sig av sociala medier i sin försäljning. Att annonsera på Facebook och Instagram är mycket vanligt idag och med det så följer ett helt nytt sätt att bemöta sin kunder. Det finna en anledning att lära sig hur man hanterar kundservice i sociala medier. Så klart så kan det finnas talanger som kan detta men det kan vara bra att ändå gå någon kurs i detta.
Det klan vara en utmaning att gå in i nya segment där man aldrig varit tidigare. Även om kunderna kan vara desamma som i en e-butik så kan tonen vara helt annorlunda på sociala medier. Det gäller att man lär sig att hantera detta på ett bra sätt. Då detta med försäljning är relativt nytt på sociala medier så gäller det att man lär sig hur man hanterar detta.
Kundservice är viktigt och det gäller att de som hanterar företagets kontakter med kunder kan detta som ett rinnande vatten och vet hur man ska bemöta kunder på bästa sätt. Kunden har rätt att få svar på sina frågor och det gäller att man som företag har rätt personal som kan ta hand om dessa.